افتتاح باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا انتها 1401

به گزارش مجله یگانه، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی با اعلام توافق وزارت راه با بنیاد مستضعفان برای تکمیل آزادراه تهران-شمال از اتمام باند رفت منطقه 2 آزدراه تا انتها 1401 اطلاع داد.

افتتاح باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا انتها 1401

به گزارش خبرنگاران، آقای رستم قاسمی امروز 25 آذر ماه در جریان بازدید از منطقه دوم آزادراه تهران شمال در جمع خبرنگاران گفت: در جریان بازدید امروز از منطقه 2 آزادراه تهران شمال که به همراه آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انجام شد، فرایند انجام پروژه آنالیز و تصمیمات مهمی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: منطقه یک آزادراه تهران-شمال در سال های گذشته زیر بار رفت بعلاوه منطقه 4 نیز تمام شده است. تنها منطقه به جای مانده قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال هستند که در مورد قطعه دو که در حال اجرا است تصمیم بر آن شد تا با تأمین اقتصادی بروژه فرایند انجام کار سرعت بگیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقرر شد باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران - شمال با برنامه ریزی تا انتها سال 1401 افتتاح گردد. بعلاوه عملیات احداث راستا برگشت منطقه 2 نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام گردد.

قاسمی با اشاره به این نکته که در حال حاضر 2 هزار دستگاه ماشین آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، شرح داد: مسائل اقتصادی اجرای پروژه در سال های گذشته فرایند اجرا را کند نموده بود که هم اکنون در توافق با بنیاد مسنضعفان برای تامین اقتصادی آن، مسائل رفع شده و پروژه سرعت می گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل به دو و نیم تا سه درصد ارتقا بدهند. با این فرایند پیش بینی می گردد طبق زمانبندی اعلام شده پروژه افتتاح گردد.

وی گفت: در برنامه است تا انتها دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در مورد منطقه 3 آزادراه تهران- شمال گفت: قرار است آنالیز های لازم به وسیله پیمانکار این پروژه انجام گردد و با روش های آسان تر سرمایه گذاری و فنی این منطقه نیز شروع گردد.

قاسمی در مورد اعتبارات مورد احتیاج تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال گفت: مجموعه قطعه دوم آزادراه تهران شمال در باند رفت و برگشت به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد. 3هزار میلیارد تومان آن سهم وزارت راه و شهرسازی و 3 هزار میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان است که برنامه ریزی نموده ایم تا منابع آن را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: سهم وزارت راه در باند رفت برای تکمیل 1300 میلیارد تومان است که منابع آن تامین و تخصیص می یابد.

قاسمی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه نیز گفت: منطقه 2 باند رفت آزادراه تهران- شمال با تونل البرز 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه است این راستا تا انتها 1401 به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1453

به "افتتاح باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا انتها 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا انتها 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید