تاکید سنای آمریکا به ادامه حضور نظامی در افغانستان

به گزارش مجله یگانه، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار داشت که حضور نظامیان این کشور در افغانستان پس از ماه می امسال نیز ادامه خواهد یافت.

تاکید سنای آمریکا به ادامه حضور نظامی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جک رید از حزب دموکرات و سناتور ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تاکید نمود که حضور نظامیان این کشور در افغانستان باید تمدید گردد.

وی اضافه کرد که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از ماه می نیز ادامه خواهد یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تیرماه امسال نیز به لایحه ای جهت ایجاد موانعی برای جلوگیری از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان رأی مثبت داد.

رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا نیز سه هفته قبل اظهارداشت که حضور در افغانستان مبتنی بر شرایط است و نظامیان آمریکایی در زمان معین شده در می سال 2021 افغانستان را ترک نخواهند کرد.

لیندسی گراهام گفته بود که فکر می کنم در ماه می افغانستان را ترک نخواهیم کرد، وقتی این کشور را ترک می کنیم که شرایط آن محقق باشد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز آدینه گذشته در یک نشست خبری تأکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در مورد خروج مابقی نیروهای آمریکایی از افغانستان اتخاذ نشده است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه توافق صلح با طالبان که در زمان دولت ترامپ به امضا رسید اکنون در دست آنالیز است، گفت: مطمئناً قبل از اینکه آنالیز ها به خاتمه برسد، هیچ تصمیمی [در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان] نخواهم گرفت و درباره پیشنهادم به رئیس جمهور در این زمینه پیش داوری نخواهم کرد.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره آنالیز توافقنامه قطر توسط دولت بایدن با هشدار تلویحی برای از سرگیری حملات علیه نیروهای خارجی گفته است: اگر آمریکا به توافقنامه متعهد بماند ما نیز متعهد می مانیم، وگرنه آماده هرگونه قربانی برای استقلال خود هستیم.

مجاهد به شمشاد گفت: ما از بازنگری توافق نه خوشبین بوده و نه نگران هستیم، ما از خود اراده و تصمیم داریم.

وی تاکید نمود: اگر حمایت و تامین اقتصادی توسط خارجی ها نباشد و حلقه جنگ طلب داخلی به جنگ تشویق نگردد، مذاکرات بین الافغانی حتماً به نتیجه رسیده و کامیاب می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1085

به "تاکید سنای آمریکا به ادامه حضور نظامی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سنای آمریکا به ادامه حضور نظامی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید