توافق انگلیس و اتحادیه اروپا با از سرگیری مذاکرات پسا بریگزیت

به گزارش مجله یگانه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا با از سرگیری مذاکرات دوجانبه برای برطرف موارد اختلاف موافقت کردند.

توافق انگلیس و اتحادیه اروپا با از سرگیری مذاکرات پسا بریگزیت

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از یورونیوز، این دو مقام ارشد اروپایی در تبادل نظریی تلفنی که یک ساعت به طول انجامید، تصمیم گرفتند که برای بیرون آمدن از بن بست مذاکرات یک بار دیگر کوشش هایشان را شدت بخشند.

طبق بیانیه مشترکی که پس از این تماس تلفنی منتشر شد، اختلافات قابل توجه کماکان در سه محور حساس باقی مانده است و دو طرف تاکید داشته اند که بدون برطرف این موارد اختلافی حصول توافق امکان پذیر نیست.

بعد از ماه ها مذاکرات فشرده در حالی که مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا اعلام نموده بودند در آستانه توافق هستند ناگهان در روز پنجشنبه تبادل نظرها متوقف شد. مقامات بریتانیا می گویند اتحادیه اروپا در واپسین ساعات با یک دسته از تقاضاهای جدید به میز مذاکرات آمده است. امری که دیپلمات های اتحادیه اروپا آن را رد می نمایند.

بریتانیا فرانسه را در سخت تر شدن موضع اتحادیه اروپا مسئول می داند.

اقدامات تازه برای حل اختلافات میان بریتانیا و اتحادیه اروپا در حالی انجام می گردد که کمتر از چهار هفته تا خاتمه دوره انتقالی بریگزیت باقی مانده است.

بریتانیا رسماً در 31 ژانویه سال گذشته (11 بهمن 97) اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما تا 31 دسامبر (11 دی) سال جاری همچنان در دوره ای که دوره انتقالی نام گرفته تابع قوانین اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. لندن و بروکسل امیدوارند که طی این دوره انتقالی در خصوص یک توافق تجاری حاکم بر روابط آینده خود به توافق برسند.

قرار است بوریس جانسون و اورزولا فون درلاین بار دیگر در روز دوشنبه یا یکدیگر تبادل نظر نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 878

به "توافق انگلیس و اتحادیه اروپا با از سرگیری مذاکرات پسا بریگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق انگلیس و اتحادیه اروپا با از سرگیری مذاکرات پسا بریگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید