خسروی وفا: هیچ کجای جهان مثل ایران به ورزش جانبازان توجه ندارند

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، محمود خسروی وفا در سرانجام مجمع عمومی و فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک که امروز در محل آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید، با حضور در جمع خبرنگاران جوابگوی پرسش های آنها در موارد مختلف بود.

خسروی وفا: هیچ کجای جهان مثل ایران به ورزش جانبازان توجه ندارند

وی ابتدا در خصوص لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده و اینکه در این لایحه بودجه ویژه بازی های پارالمپیک پیش بینی نشده و همچنین صحبت های مطرح در این زمینه گفت: اتفاقاً من می گویم بودجه ای که برای المپیک پیش بینی شده، باید خیلی بیشتر از مبلغ اعلام شده باشد. بحث ما در کمیته پارالمپیک، بودجه المپیک نیست بلکه اعتراض ما نسبت به عدم تخصیص بودجه ویژه بازی های پارالمپیک است.

خسروی وفا با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه اعتراض خود را به شکل رسمی به دولت اعلام نموده است، اعلام کرد: امیدوارم این موضوع در کمیسیون تلفیق، مطرح و اصلاح گردد. قرار نیست بودجه ای از المپیک کاسته شده و به ما اضافه گردد بلکه ما فقط متقاضی این هستیم که برای بازی های پارالمپیک از بودجه ویژه برخوردار باشیم؛ همان گونه که برای بازی های المپیک بودجه ای ویژه پیش بینی شده است.

مطرح شدن صحبت هایی در رابطه با پیگیری تمرینات سه نفر از ورزشکاران پارالمپیک در خارج از کشور و تغییر تابعیت آنها، موضوع دیگری بود که محمود خسروی وفا در واکنش به آن گفت: یقین داشته باشید که این ورزشکاران مربوط به کمیته پارالمپیک نیستند چون ورزشکاران ما هرگز این کار را انجام نمی دهند. شاید باشند ورزشکارانی که اقدام به چنین کاری نمایند اما حوزه فعالیت آنها مربوط به فدراسیون خودشان می گردد نه پارالمپیک.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این رابطه از فعالیت های این کمیته حمایت کرد و اضافه کرد: در هیچ کجای جهان مانند ایران به ورزشکاران جانباز و معلول این گونه رسیدگی نمی گردد. ما به مربیان و ورزشکاران خود حقوق می دهیم و تمام امکانات را برایشان فراهم می کنیم. بالاترین سرانه ورزشی را در اختیارشان قرار می دهیم و حتی اعزام آنها به رویدادی مثل پارالمپیک را با پرواز چارتر انجام می دهیم. در چه کشوری این گونه شرایط برای ورزش جانبازان مهیا می گردد؟

خسروی وفا همچنین توضیح داد: تا به امروز حقوقی که وعده پرداخت آن به ورزشکاران المپیک داده شده، هنوز پرداخت نشده اما ما در کمیته ملی پارالمپیک، حقوق ورزشکارانی که کسب سهمیه نموده اند را پرداخت نموده ایم. یک سؤال دارم. در کجای جهان پاداش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی برابر است؟ ما سال گذشته 56 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش ورزشکارانمان از دولت گرفتیم.

این مدیر ورزش جانبازان و معلولان همچنین گفت: در هیچ جای جهان این گونه برای پرداخت پاداش و حقوق به ورزشکاران جانباز و معلول هزینه نمی گردد؛ این گونه فعالیت ها و توجه به برابری اقتصادی و جنسیتی بود که باعث شد دو ماه پیش از من تقدیر گردد.

وی همچنین در خصوص جدا شدن بعضی از رشته ها از فدراسیون جانبازان و مدیریت آنها توسط فدراسیون های مربوطه شان گفت: معلولان عضوی از جامعه هستند و باید بتوانند از ظرفیت المپیکی ها استفاده نمایند. نباید از این بُعد ورزش پارالمپیک را اختصاصی در نظر گرفت. به نظر من این جابجایی اقدام خوبی است که حتی می تواند ظرفیت فنی در فدراسیون ها را افزایش دهد. البته این موضوع باید مراحل لازم را طی کند. ضمن اینکه طی ماه های آینده چهار رشته دیگر هم از جانبازان، جدا و به فدراسیون های خود اختصاص داده می شوند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین در رابطه با ثبت نام 13 کاندیدا برای انتخابات فدراسیون جانبازان و اهمیت این انتخابات از این حیث که پارالمپیک باید در تعامل با رئیس منتخب باشد، گفت: البته من نباید با رئیس فدراسیون جانبازان کار کنم. فعلاً نمی توان در خصوص آینده این انتخابات و نتیجه آن صحبت کرد چون نمی دانیم چه کسی رأی می آورد. در هر صورت تعامل لازم باید انجام گردد. فضای ورزش جانبازان و فدراسیون آن به گونه ای بوده که هیچ زمان مسئله ای نداشته و اگر هم موردی پیش آمده، قطعاً کوتاهی از من بوده که باید آن را رفع کنم.

خسروی وفا با تأکید بر اینکه اعزام کاروان کیفی به بازی های پارالمپیک در دستور کار واقع شده است، گفت: صرفاً کسب سهمیه برای حضور در این بازی ها ملاک نیست. ورزشکاری که اعزام می گردد باید یا مدال آور باشد، یا اینکه بتواند سه سال بعد در بازی های پارا آسیایی صاحب مدال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 152

به "خسروی وفا: هیچ کجای جهان مثل ایران به ورزش جانبازان توجه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی وفا: هیچ کجای جهان مثل ایران به ورزش جانبازان توجه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید