خطرناکترین جراحی های زیبایی کدامند؟

به گزارش مجله یگانه، تغییر سریع ظاهر فرد به وسیله جراحی پلاستیک امکان پذیر است. اما مهم است که از پشت بینی های زیبا و گونه های تراشیده شده به واقعیت جراحی زیبایی نگاه کنیم: این که مانند همه جراحی ها، می تواند خطرناک باشد، چه به علت ماهیت خود عمل یا به علت عوارض جدی.

خطرناکترین جراحی های زیبایی کدامند؟

به گزارش ایرنا، در این گزارش با دو جراح پلاستیک صحبت شده است تا تعیین گردد کدام روش های جراحی پلاستیک خطرناک ترین هستند و کدام عوارض خطرناک می تواند در نتیجه هر جراحی رخ دهد.

لیفت باسن برزیلی روشی محبوب، اما خطرناک است

به گفته دکتر استیون آیپ جراح پلاستیک، بسیاری از مردم برای لیفت باسن برزیلی صف می کشند تا به وسیله روشی که ناحیه باسن را با تزریق چربی بزرگ می نماید، به آرزوهایشان برسند.

وی با بیان اینکه استفاده از سیلیکون به عنوان پرنماینده خطرناک است، گفت: اغلب این چربی از نواحی دیگر بدن گرفته می گردد، اما گاهی اوقات اگر فرد خیلی لاغر باشد، افراد به فیلر یا ایمپلنت روی می آورند.

دکتر آیپ اضافه نمود: بعلاوه، این روش خطرناک شده است، زیرا پرنماینده های تقلبی در بازار بیداد می نمایند و بسیاری از پزشکان فاقد صلاحیت تزریقات غیرقانونی انجام می دهند. چه از چربی یا پرنماینده بهره ببرید، یکی از عوامل اصلی خطر این روش انجام تزریق است.

وی اضافه نمود: رگ های خونی بزرگی در عمق ماهیچه های ناحیه باسن وجود دارد و در صورت تزریق و کوشش برای بزرگ کردن این ناحیه، اغلب اوقات تزریق می تواند بیش از حد عمیق گردد و رگ ها را خراب کند.

نتیجه می تواند ورود چربی یا پرنماینده ها به جریان خون و سپس سیستم گردش خون باشد که به طور بالقوه باعث آمبولی کشنده ریه می گردد.

جراحی شکم به آن سادگی که به نظر می رسد نیست

ممکن است به نظر آسان به نظر برسد که کمی چربی اضافی شکم را از بین ببرید تا نیمرخ شکم شما صاف به نظر برسد، اما دکتر آیپ گفت که عمل جراحی شکم که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می گردد، می تواند باعث ایجاد لخته های خون گردد.

وی گفت: با این روش، شما عضلات شکم را که می توانند از قسمت میانی بدن شما حمایت نمایند به هم می چسبانید. بهبودی این جراحی می تواند خطرناک باشد، زیرا شما مجبور هستید کمی خم و بی حرکت بمانید. بعلاوه لخته های خون می توانند وارد ریه های شما شوند.

وی گفت: این خطر برای بیمارانی که سن بالاتری دارند، هورمون مصرف می نمایند، سابقه سرطان دارند، جراحی های قبلی انجام داده اند یا کمی اضافه وزن دارند، بیشتر است.

لیپوساکشن با حجم زیاد می تواند بیمار را در شوک واقعی قرار دهد

اگر در پی خلاص شدن از شر بسیاری از چربی ها به یکباره هستید، لیپوساکشن با حجم زیاد می تواند یک راه چاره به نظر برسد -، اما این کار خطرات خاص خود را دارد. دکتر آیپ گفت: این روش می تواند باعث جابجایی مایع در بدن گردد که به نوبه خود می تواند باعث کم آبی بدن و احتمالاً شوک هیپوولمیک گردد.

شوک هیپوولمیک معمولاً به کاهش شدید حجم خون اشاره دارد که منجر به عوارض بیشتر در سلامت فرد می گردد. قلب نمی تواند خون را به اطراف بدن پمپاژ کند مگر اینکه حجم خاصی از خون وجود داشته باشد. حجم خون اندازه کل خون در بدن را توصیف می نماید. اگر حجم خون فرد به اندازه قابل توجهی کاهش یابد، فرد ممکن است دچار شوک هیپوولمیک گردد.

دکتر آیپ گفت: بسته به نحوه انجام روش لیپوساکشن، احتمال از دست دادن خون نیز وجود دارد. زمانیکه لیپوساکشن با سایر روش ها مانند لیفت صورت یا شکم ترکیب می گردد، به علت مدت زمانی که بیمار تحت آن قرار می گیرد، خطرناک است.

تزریق سیلیکون مایع به صورت خطرناک است

به گفته دکتر دیوید شافر، یک جراح پلاستیک در شهر نیویورک، جراحان غیرپلاستیک و افراد غیرآموزش دیده اغلب این روش خطرناک را انجام می دهند که به ضرر بیمار است.

وی گفت: نتایج این تزریق می تواند منجر به تغییر شکل مادام العمر و احتیاج به جراحی برای برداشتن سیلیکون مایع گردد. سیلیکون مایع می تواند باعث واکنش جسم خارجی، توده ها و عفونت گردد.

از پرنماینده های پوستی ایمن مانند اسید هیالورونیک (به عنوان مثال، Juvederm) یا هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (مانند Radiesse) بهره ببرید.

حتی روش های به ظاهر ایمن نیز می توانند عوارض خطرناکی ایجاد نمایند

دکتر شفر گفت، اگرچه ممکن است پس از جراحی پلاستیک، مسائل رایج پس از عمل مانند تورم یا کبودی قابل انتظار باشد، اما بسته به روش صورت گرفته، بعضی از عوارض جدی خطرناکی وجود دارد که وقتی همه چیز به هم می ریزد، ایجاد می گردد.

بعضی افراد مستعد لخته شدن خون هستند

به گفته شفر، لخته های خون در بیمارانی که تحت هورمون درمانی هستند و بیش از شش ساعت تحت عمل جراحی قرار می گیرند، ویا استعداد ژنتیکی برای لخته شدن دارند، بیشتر اتفاق می افتد. قبل از جراحی، سابقه فردی و خانوادگی خود را به پزشک اطلاع دهید.

آمبولی چربی یکی دیگر از عوارض احتمالی است که می تواند زندگی را تهدید کند

هنگامی که چربی وارد جریان خون می گردد و سپس به قلب و ریه ها می رسد، به عنوان آمبولی چربی شناخته می گردد و می تواند یک عارضه کشنده جراحی پلاستیک باشد. دکتر شفر گفت: این موضوع در طول لیفت باسن برزیلی، به ویژه زمانی که به وسیله یک جراح مجرب انجام نمی گردد و از پروتکل مناسب پیروی نمی نماید، شایع تر است.

انتخاب شیوه زندگی به ظاهر بی ضرر می تواند منجر به عفونت بعد از عمل گردد

دکتر شفر گفت: فکر نکنید که اضافه وزن داشتن یا سیگاری بودن می تواند پس از جراحی پلاستیک عوارض ایجاد کند، اما این عوامل و بعلاوه داشتن سابقه عفونت، تغذیه نامناسب و بهداشت نامناسب می تواند منجر به بروز عفونت جدی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1607

به "خطرناکترین جراحی های زیبایی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناکترین جراحی های زیبایی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید