سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند

به گزارش مجله یگانه، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: از بین 160 منطقه، با همکاری سازمان محیط زیست 35 منطقه را برای استفاده گردشگران آفرودسوار انتخاب کردیم.

سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

چهل و ششمین ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیش از ظهر امروز یکشنبه 20 بهمن با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کشور که مرتبط با ستاد سفر هستند، برگزار گردید.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در این برنامه درباره سامانه ملی سفر با نام 09629 گفت: این سامانه از نوروز سال 88 به منظور جوابگویی به احتیاجهای گردشگران در جاده ها راه اندازی شده است. بعد از 10 سال از شکل گیری آن امروز تقریبا همه اطلاعات پایانه ها، مراکز درمانی و هر آنچه که یک مسافر به آن در سفر احتیاج دارد از این سامانه قابل دسترسی است.

وی اضافه نمود: بیش از 146هزار تماس با این سامانه توسط مسافران گرفته شده است که عمده تماس ها درباره راه ها بوده، بخش مهمی از تماس ها نیز درباره مراکز اقامتی و هواشناسی بوده است. مردم در جاده ها تابلوهای مربوط به این سامانه را می بینند ولی هنوز تعداد این تابلوها کم است. از نمایندگان سازمان ها می خواهم این تابلوها در جهتهای پرتردد نصب گردد و همپای تمام تابلوهای اطلاع رسانی دیگر باید این سامانه نیز معرفی گردد چون تقریبا می توان گفت کار تمام دستگاه ها را انجام می دهد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه گفت: در نوروز 98 در بعضی نقاط کشور سیل راه افتاد ولی ما مردم را کلا از سفر منع کردیم در حالی که باید آنها را راهنمایی می کردیم. سال جاری پایگاه VISITIRAN جهتهای گردشگری و اماکن گردشگری را تعریف نموده است و اطلاعات این وبسایت که به عهده کانون گذاشته شده به زبان های اسپانیایی، انگلیسی، فارسی و چینی به روز شده است.

اربابی به ارائه چند پیشنهاد به نمایندگان دستگاه های عضو ستاد سفر پرداخت و گفت: پیشنهاد می کنم دستگاه های مختلف اطلاعات خود را درباره سفر از هم اکنون در سامانه 09629 به روز نمایند و نسبت به هر شکایتی جوابگو باشند. همچنین تابلوهای تبلیغات گردشگری در محورهای مواصلاتی بیشتر گردد. وزارت صمت نیز در مورد اعطای مجوز با امداد خودرو کانون جهانگردی همکاری کند. شماره های امداد خودرو نیز در مراکز 118 کل کشور ثبت گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته با معاون سازمان محیط زیست 160 منطقه را شناسایی کردیم که امکان سرمایه گذاری گردشگری در آنها وجود داشت، از آن تعداد حدود 35 منطقه قابلیت استفاده برای آفرود را داشتند. ما هم برای ایجاد اکوکمپ هایی که آفرودها بتوانند از آن استفاده نمایند روی همان نقاطی که با سازمان محیط زیست تفاهم داشتیم کار می کنیم، اتفاق دیگر این است که در ماه های آذر و دی سال جاری دو کلاس و دوره آموزشی و توجیه محیط زیستی برای آفرودبازها برگزار نموده ایم این در حالی بود که هیچ وقت روی این موضوع کار نشده بود. حتی ما بانک اطلاعات آنها را تکمیل نموده ایم و دائما با سازمان محیط زیست برای اجرای تمام تورهای آفرود که باید الزامات زیست محیطی را رعایت نمایند، همکاری می کنیم. ما نباید صورت مساله را پاک کنیم بلکه باید به تغییر جهت بینجامیم. به همه تورهای آفرود اعلام نموده ایم باید نکات زیست محیطی را رعایت نمایند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره عدم رعایت نرخ نامه در خدمات خودروهای امدادی گفت: قبول دارم افرادی در این زمینه کم کاری یا تخلف نمایند، برای کنترل این مسائل به زودی اپلیکیشن امداد خودرو به صورت وب سرویس در اختیار همه قرار خواهد گرفت تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

اربابی همچنین درباره سفرهای ارزان نیز گفت: وزارت گردشگری روی این موضوع کار می نماید. ما هم به عنوان مجموعه ای که آژانس گردشگری دارد، کوشش داریم سفرهای ارزان را همگام با سیاست های وزارت میراث فرهنگی پیش ببریم. باز هم اگر در هر حوزه ای احتیاجمند گسترش خدمات باشیم، آن را رفع خواهیم کرد. من از همه دستگاه های عضو ستاد مرکزی می خواهم نماینده ای را به عنوان مسئول رسیدگی به شکایات معرفی نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 163

به "سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید