طرز تهیه خورش گردو اسفناج؛ غذایی خوشمزه و متفاوت

به گزارش مجله یگانه، خورش گردو اسفناج در اصل با گوشت تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه با مرغ یا به صورت گیاهی این خورش را تهیه کنید. برای چاشنی این خورش می توانید از رب انار و آبغوره استفاده کنید.

طرز تهیه خورش گردو اسفناج؛ غذایی خوشمزه و متفاوت

خورش گردو اسفناج یکی دیگر از خورشت های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و در اصل این خورش برای دامغان می باشد و از مخلوط گردو و اسفناج تهیه می شود.

خورش گردو اسفناج در اصل با گوشت تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه با مرغ یا به صورت گیاهی این خورش را تهیه کنید. برای چاشنی این خورش می توانید از رب انار و آبغوره استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش گردو اسفناج

گوشت گوسفندی 400 گرم

گردو پودر شده 250 گرم

اسفناج 500 گرم

پیاز بزرگ 1 عدد

رب انار 1 ق غذا خوری

آب غوره 1 ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش گردو اسفناج

ابتدا اسفناج ها را پاک کنید و داخل لگن آب بریزید و بشورید و سپس داخل آبکش بریزید و بگذارید تا خشک شود. سپس اسفناج را به صورت ریز ساطوری ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و یا رنده ریز بزنید. داخل یک تابه مخلوط کره و روغن بریزید و پیاز را داخل روغن تفت دهید.

به تفت دادن پیاز ادامه دهید تا پیاز کم کم سبک و کاراملی شود. در ادامه گوشت خورشتی را که می توانید به صورت استخوان دار یا خورشتی خرد کردید را به پیاز اضافه کنید و حالا خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

در ادامه ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. سپس در ادامه گردو پودر شده را اضافه کنید و به همراه مواد کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو نیز گرفته شود. چند لیوان آب جوش روی مواد بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاید و گوشت پخته شود.

در ادامه اسفناج های ساطوری شده را داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود و کمی تغییر رنگ دهد. بعد از از حدود 3 ساعت که گوشت پخته شد باید اسفناج و رب انار را به خورش اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه را قرار دهید تا رنگ سبری اسفناج حفظ شود سپس در خاتمه نمک به خورش اضافه کنید و در 10 دقیقه خاتمهی پخت آبغوره را اضافه کنید و زمانی که غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو دلخواه سرو کنید. نوش جان

منبع: وقت صبح

منبع: فرادید
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1669

به "طرز تهیه خورش گردو اسفناج؛ غذایی خوشمزه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش گردو اسفناج؛ غذایی خوشمزه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید