عقب نشینی جزئی پاریس در برابر معترضان؛ اصلاح بازنشستگی اجرا می گردد

به گزارش مجله یگانه، اعتصاب های سراسری و گسترده اقشار مختلف فرانسه هم نتوانست دولت این کشور را از اجرای طرح جنجالی اصلاح قانون بازنشستگی منصرف کند.

عقب نشینی جزئی پاریس در برابر معترضان؛ اصلاح بازنشستگی اجرا می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون امروز (چهارشنبه) در حالی بر اجرای طرح اصلاح قانون بازنشستگی تاکید نمود کرد که طی شش روز گذشته فرانسه با یکی از بزرگترین اعتصاب های عمومی در تاریخ خود دست وپنجه نرم کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه امروز جزئیات طرح اصلاح قانون بازنشستگی را رونمایی کرد اما در ابلاغیه آن امتیازهایی را نیز برای اعتصاب نمایندگان در نظر گرفت.

فیلیپ در مراسم رونمایی از جزئیات این طرح، با بیان اینکه نظام های متعدد بازنشستگی در این کشور با هم ادغام شده و یک سیستم سراسری خواهد بود، گفت: اجرای سیستم یکپارچه جدید، به معنای سرانجام نظامی های مختلف است... البته اتحادیه های [کارگری] و کارفرماها می توانند نظر خود را ارائه نمایند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس وی همچنین شرح داد از امروز سن بازنشستگی از 62، به 64 سال افزایش پیدا می نماید.

تا پیش از این سن قانونی بازنشستگی در فرانسه 62 سال بود که یکی از پایین ترین سن ها برای بازنشستگی در کشورهای اروپایی به حساب می آمد.

طبق قانون جدید بازنشستگی فرانسه، کسانی که مدت زمان کامل و لازم برای بازنشسته شدن را طی نموده باشند، حداقل ماهانه یک هزار یورو حقوق خواهند گرفت.

نخست وزیر فرانسه همچنین خطاب به اعتصاب نمایندگان گفت با امتیازهایی که در این طرح داده شده، تداوم اعتصاب ها توجیهی نداشته و باید سرانجام یابد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک تغییرات در قانون بازنشستگی به محض اجرایی شدن طرح جدید، از سال 2020 یا اوایل 2021، اعمال خواهد شد.

دور تازه اعتصاب های کارگری در فرانسه پس از آن کلید خورد که دولت ماکرون بیان کرد از طرح خود برای اصلاح نظام پرداخت بازنشستگان عقب نشینی نمی نماید. ماکرون نظام فعلی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه و ناعادلانه خوانده و مدعی است که میخواهد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند.

منتقدان این طرح اما می گویند ایده پیشنهادی ماکرون هم دوران کاری کارگران را طولانی می نماید و هم میزان مستمری دریافتی آن ها را کاهش می دهد.

روز ششم اعتصاب های در فرانسه در حالی طی شد که به گفته اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار 885 هزار نفر روز سه شنبه در سراسر فرانسه تظاهرات برپا کردند که 180 هزار نفر از آنها در شهر پاریس حضور داشتند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 118

به "عقب نشینی جزئی پاریس در برابر معترضان؛ اصلاح بازنشستگی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی جزئی پاریس در برابر معترضان؛ اصلاح بازنشستگی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید