عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نو در سال آینده آغاز خواهد شد

به گزارش مجله یگانه، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر وجود رویکرد تحول گرا در مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی، سال 1401 را سال عملیات و اجرای طرح های مهم حوزه حمل و نقل و مسکن دانست که مراحل اولیه آن در سال جاری آغاز شده است.

عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نو در سال آینده آغاز خواهد شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه پس از استماع گزارش عملکرد حوزه های مختلف از طریق معاونان، ضمن قدردانی از تلاش آنها بیان کرد: هنگام تغییر دولت ها توقف چند ماهه در راستا ایجاد تغییر و تحولات، ایجاد می شود، اما امروز شاهدیم که تمامی معاونین تلاش و همت خود را برای پیشرفت نظام و کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم انجام دادند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از 800 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته است و عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نو نیز در سال آینده آغاز خواهد شد که این رقم با توجه به اقدامات استان ها دور از دسترس نیست.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهم اجرا شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: مباحث مهمی مانند امور بانکی، الحاقات زمین، تغییر کاربری های زمین و ایجاد بانک زمین با همراهی سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل شده است.

وی اضافه نمود: طبق اطلاعات بانک زمین 40 هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از مبالغ قابل توجه هست.

قاسمی تاکید کرد: همچنین موضوعاتی مثل قانون منع فروش زمین نیز که سال ها مانع دستیابی به منابع نو بود، رفع شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات اجرا شده در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: در سال جاری گام های مهمی در این حوزه برداشته شد و پیشرفت های خوبی به دست آمد اما مراحل اصلی به جای مانده و در سال 1401 شاهد بُعد عملیاتی و اجرایی طرح ها خواهیم بود.

قاسمی درخصوص اقدامات اجرا شده برای نوروز 1401 و ایمن سازی سفرها اظهار کرد: ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات مهم ترین مسئله سفرهای نوروزی است و همه ارگان ها به ویژه حوزه راهداری باید برای اجرای آن تلاش کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت های نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گرانفروشی و خدمات دهی به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی همچنین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب و روحیه خدمت گزاری به مردم اذعان کرد: همه انتظارات مردم در موضوعات اجرایی و عملیاتی نیست بلکه بخشی از انتظارات، شیوه مناسب پاسخگویی و برخورد است، بنابراین نگاه بالا به پایین در نحوه پاسخگویی برخی ایرلاین ها باید تغییر کند و همه، مردم را رئیس خود بدانند و پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات اجرا شده در حوزه های زیرساخت اشاره کرد و گفت: برای این بخش دو صندوق در بخش حمل و نقل و مسکن ایجاد شده است که می تواند پشتوانه ای برای وزارت راه و شهرسازی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولیت های وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و حمل و نقل، سنگین، اما شدنی است، گفت: برای اجرایی کردن طرح های بزرگ این دو حوزه به روحیه عملیاتی نیاز داریم و باید بوروکراسی و مراحل اداری زمان بر را حذف کنیم.

قاسمی با بیان اینکه ثروت در اختیار وزارت راه و شهرسازی زیاد است، اضافه نمود: باید با استفاده از این ثروت در اختیار، با کسب مجوزها و مصوبات لازم قانونی و با مولدسازی، زیرساخت های حمل و نقل از جمله آزادراه و بزرگراه را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت تنها 50 درصد کل آزادراه تهران- شمال پس از گذشت ده ها سال، نتیجه بسیار نامطلوبی است و تکمیل کل این پروژه و همچنین رفع نقاط پرحادثه باید تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در روال اداری گفت: اجرای تصمیمات امروز تنها به یک اراده و پشتیبان قوی نیاز دارد و باید سیستم اداری وزارت راه و شهرسازی را متحول کنیم.

قاسمی مسکن و حمل و نقل را دو بال اساسی وزارت راه و شهرسازی دانست و اضافه نمود: اقدامات مهم در حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور با وجود 360 هزار میلیارد تومان منابع بانکی، 40 هزار میلیارد تومان منابع ودیعه و 50 هزار میلیارد تومان قرض الحسنه برای بازآفرینی قطعا شدنی است.

وی همچنین از سال 1410 به عنوان سال تحول در حوزه مسکن و حمل و نقل یاد کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1580

به "عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نو در سال آینده آغاز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نو در سال آینده آغاز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید