مرکز صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس راه اندازی می گردد

به گزارش مجله یگانه، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، مرکز صادرات صنایع دستی با موضوع گنبدکاووس راه اندازی می گردد.

مرکز صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشکده دخترانه کوثر گنبدکاوس گفت: یکی از حوزه هایی که در شورای راهبردی و توسعه شهرستان بر آن تمرکز کردیم، صنایع دستی است و با همکاری حوزه گردشگری، مرکز صادرات صنایع دستی را با موضوع گنبد ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: تا یک سال آینده نیز بازارچه صنایع دستی گنبدکاووس به عنوان بازارچه صنایع دستی کشور افتتاح می گردد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در 2 رشته این دانشکده طراحی دوخت و طراحی فرش نیز در سطح شهرستان اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و مرکز علمی و تحقیقاتی و مطالعات در حوزه فرش ترکمن و صنایع دستی با موضوع فرش ایجاد خواهد شد.

کریمی گفت: در سال 96 کنگره بزرگ امامزاده یحیی ابن زید(ع) را داریم که این کنگره در سطح بین المللی خواهد بود و انتظار می رود دانشجویان این دانشکده همانند اجلاسیه اقداماتی را ارائه دهند.

وی درباره خواسته های دانشکده توضیح داد: همین امروز راجع به آسفالت جلوی دانشکده با شهردار مذاکره خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم یاری هایی را در حد توان داشته باشیم.

رئیس دانشکده کوثر گنبدکاووس هم در جلسه گفت: این دانشگاه 595 دانشجو دارد که 4 رشته طراحی دوخت، طراحی فرش و حسابداری و نرم افزار تدریس می نمایند.

بهجت توحیدی اضافه نمود: 12 نفر از دانشجویان از شهرهای مختلف کشور با قومیت های مختلف بع صورت شبانه روزی فرش 2 برای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان بافتند.

وی ادامه داد: دانشجویان ثابت کردند علم و هنر با هم آمیخته است و در سال اقتصاد مقاومتی، این فرش تمام ابریشم با 6 میلیون و 300 گره و هزینه تمام شده 120 میلیون تومان بافته شد.

رئیس دانشکده کوثر گنبدکاووس گفت: ارزش آن در بازار 220 میلیون تومان است اما چون برای مورد خاص بافته شده نمی توان ارزش گذاری کرد و در اجلاسیه استانی 4 هزار شهید رونمایی و سپس به آستان قدس اهدا می گردد.

توحیدی اظهار کرد: 5 سال است که به صورت کتبی درخواست آسفالت ورودی دانشکده را داشتیم که متاسفانه انجام نشده است.

وی توضیح داد: 200 دانشجو از شهرهای مختلف در خوابگاه ما اسکان دارند و این برای شهر ما مناسب نیست که خیابان و پیاده رو دانشکده آسفالت نباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 324

به "مرکز صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید