معاون شورای حاکمیتی سودان: نمی گذاریم کودتایی رخ دهد

به گزارش مجله یگانه، معاون شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع تاکید کرد، هرگز اجازه وقوع هیچگونه کودتای نظامی علیه دولت انتقالی در سودان را نخواهد داد.

معاون شورای حاکمیتی سودان: نمی گذاریم کودتایی رخ دهد

به گزارش خبرنگاران، محمد حمدان دقلو (مشهور به حمیدتی)، معاون شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور در مصاحبه ای با شبکه ماهواره ای اس24 سودان اظهار کرد: اجازه کودتا نمی دهیم و نمی گذاریم حاکمیت به کنترل درآید؛ ما قدرت را نمی خواهیم، همه باید اطمینان داشته باشند تا زمانی که ما هستیم، کودتایی رخ نخواهد داد.

محمد حمدان دقلو گفت: تمامی دستگاه های حاکمیت متعهد هستند که هرگز کودتایی وجود نخواهد داشت. ما با کسانی که به دنبال ساختار غیرنظامی مورد نظر مردم هستند، موافقیم. ما مخالف ساختار غیرنظامی نیستیم بلکه به دنبال یک ساختار غیرنظامی و مدنی واقعی هستیم.

معاون شورای حاکمیتی سودان افزود: ما به مردم اطمینان می دهیم و به برگزارکنندگان تظاهرات میلیونی برای تضعیف نیروهای مسلح کشور می گوییم: نقشه شما نقش بر آب شد. ما هرگز به خواسته هایتان عمل نخواهیم کرد. ما برای حل بحران اقتصادی تلاش خواهیم کرد و هر اشتباهی را با کمک یکدیگر برطرف می کنیم. ما تلاش می کنیم مردم را به انتخاباتی آزاد و شفاف برسانیم.

به تازگی برخی طرف های نامشخص در شبکه های اجتماعی به بهانه شکست دولت انتقالی در حل بحران اقتصادی برای برگزاری تظاهراتی میلیونی برای تضعیف نیروهای مسلح سودان جهت تحویل قدرت فراخوان دادند.

دقلو از نبود مشارکت واقعی در شورای حاکمیتی میان غیرنظامیان و نظامیان شکایت کرد و گفت: در حال حاضر مشارکتی وجود ندارد. باید مشارکتی واقعی وجود داشته باشد.

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان افزود: در حال حاضر شاهد فروپاشی کشور در مقابل دیدگان خود هستیم. همه کشورهایی که دچار فروپاشی شدند، به همین شکل آغاز شد.

وی در ادامه مشارکت نیروهای خود در جنگ لیبی را تکذیب کرده و گفت: این سخن نادرست است. ما نیرویی در لیبی نداریم و هرگز در لیبی حضور نخواهیم داشت. آن ها خود این سخن را تکذیب کردند. این مساله ای نیست که بتوان آن را پنهان کرد. اگر ما در لیبی حضوری داشتیم، حتما مشخص می شد.

این مقام سودانی درباره حضور نیروهای سودانی در یمن نیز تنها گفت: شکر خدا نیروهای ما از یمن خارج شدند و نیروهای بسیار اندکی در آنجا حضور دارند.

دوره انتقالی سودان در 21 اوت 2019 آغاز شد. این دوره برای 39 ماه ادامه دارد و با برگزاری انتخاباتی که در آن قدرت میان ارتش و ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر تقسیم می شود، خاتمه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 290

به "معاون شورای حاکمیتی سودان: نمی گذاریم کودتایی رخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون شورای حاکمیتی سودان: نمی گذاریم کودتایی رخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید