نیروهای حشد شعبی عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اخبار العراق، نجاح الشمری وزیر دفاع سابق عراق، در نخستین کنفرانس نیروهای حشد شعبی مرتبط با عتبات مقدس در نجف اشرف بیان کرد که این نیروها عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند.

نیروهای حشد شعبی عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند

وی به فتوای مرجعیت دینی عراق برای اعزام مردم به جبهه های نبرد با عناصر تروریستی داعش اشاره نمود.

الشمری اعلام کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق معادلات نظامی را تغییر داد. تسلط عناصر داعش بر شهر موصل باعث ایجاد سردرگمی شد و در این شرایط، حشد شعبی نه تنها عامل توازن بلکه تبدیل به عامل مهمی در استراتژی های عراق شد.

وی ادامه داد: فتوای مرجعیت دینی و حضور نیروهای حشد شعبی، طرح وحدت ملی را پایه ریزی و توطئه های طائفه ای را خنثی کرد.

این مقام سابق عراقی اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی تنها یک نیروی عملیاتی نیستند بلکه نقش نجات بخش را در برابر احتمال سقوط کشور در یک برهه تاریخی حساس ایفا کردند.

نیروهای حشد شعبی در حال حاضر نیز در کنار دیگر نیروهای امنیتی عراق برای نابودی عناصر و بقایای تشکیلات تروریستی داعش عملیات ضد تروریستی انجام می دهند.

حضور مؤثر نیروهای حشد شعبی در تحولات میدانی و نظامی عراق و شکست تشکیلات تروریستی داعش باعث شده تا آمریکایی ها تمام کوشش خود را برای ضربه زدن به این نیروها به کار بگیرند.

پیش از این نیز، سرتیپ علی کمال رئیس پلیس کرکوک با اشاره به نقش مهم نیروهای حشد شعبی در محافظت از امنیت این منطقه اعلام نموده بود که هیچ خلاء امنیتی با حضور نیروهای حشد شعبی در استان کرکوک وجود ندارد و هماهنگی گسترده ای میان حشد شعبی و نیروهای امنیتی در آن وجود دارد.

عشایر مناطق جنوب سامراء در استان صلاح الدین عراق نیز پیشتر بر ضرورت حضور حشد شعبی در این مناطق با توجه به نقش برجسته و مهم این نیروها در حفظ امنیت تاکید نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 887

به "نیروهای حشد شعبی عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حشد شعبی عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید