پنج کشته و ده ها زخمی در تظاهرات علیه حضور نخست وزیر هند در بنگلادش خبرنگاران

به گزارش مجله یگانه، حمله پلیس و نیروهای امنیتی بنگلادش به معترضان به حضور نخست وزیر هند در این کشور، حداقل پنج کشته و ده ها مجروح برجای گذاشت.

پنج کشته و ده ها زخمی در تظاهرات علیه حضور نخست وزیر هند در بنگلادش خبرنگاران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی تظاهرات جمع کثیری از مردم بنگلادش علیه حضور نارندا مودی نخست وزیر هند در این کشور، نیروهای امنیتی با خشونت به مقابله با آنها پرداختند.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی، حمله نیروهای امنیتی بنگلادش به معترضان، حداقل 5 کشته و ده ها مجروح برجای گذاشته است.

پلیس بنگلادش مدعی است برای کنترل تظاهرات کنندگان، که اکثرا دانش آموزان مدارس اسلامی و حوزه های علمیه در این کشور بودند، مجبور به گشودن آتش روی افراد غیرمسلح و مسالمت آمیز شده است.

معترضان به حضور مودی در بنگلادش، معتقد هستند که دولت وی رویکرد تبعیضانه و سرکوبگرانه ای را علیه اقلیت مسلمان در هند اجرا می نماید.

نخست وزیر هند روز آدینه در اولین سفر بین المللی خود بعد از شیوع همه گیری کووید19 به داکا پایتخت بنگلادش رفت تا در مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور شرکت کند.

به نوشته رویترز، با این حال پلیس بنگلادش در همان روز آدینه با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور، ده ها نفر از معترضان به حضور مودی در این کشور را مجروح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1035

به "پنج کشته و ده ها زخمی در تظاهرات علیه حضور نخست وزیر هند در بنگلادش خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کشته و ده ها زخمی در تظاهرات علیه حضور نخست وزیر هند در بنگلادش خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید