پهپادی که به مسلسل مجهز است

به گزارش مجله یگانه، یک شرکت ترکیه ای، نوعی پهپاد ابداع نموده که به یک مسلسل مجهز است و می تواند با دقت به اهداف مورد نظر شلیک کند.

پهپادی که به مسلسل مجهز است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، ترکیه میخواهد ارتش خود را به پهپادی مسلح کند که به یک مسلسل مجهز است و می تواند شلیک به هدف را با دقت انجام دهد. این پهپاد که وزن آن به 25 کیلوگرم می رسد، هشت پره چرخان دارد که به پرواز آن یاری می نمایند.

کشورهای بسیاری در حال حاضر از پهپادهای کوچک نظامی استفاده می نمایند که می توانند از عهده پرتاب نارنجک، پرواز به سوی هدف و منفجر کردن آن برآیند. این پهپاد جدید که سونگار (Songar) نام دارد و توسط یک شرکت ترکیه ای موسوم به اسیسگارد (Asisguard) ساخته شده، نخستین پهپاد مجهز به سلاح گرم است و مقامات ترکیه انتظار دارند که تا انتها سال آماده خدمت رسانی باشد.

شلیک دقیق به هدف، برای پهپاد بسیار سخت است. بخشی از این سختی، به دلیل مشکل در مشخص زاویه دقیق و بخشی دیگر به خاطر جابه جایی پهپاد پس از هر شلیک پیش می آید که هدف بعدی را تحت تاثیر قرار می دهد.

سونگار برای غلبه بر این چالش ها، دو سیستم دارد که یکی از آنها برای آنالیز مسافت، زاویه، سرعت باد و محل قرار دریافت هدف، به حسگر و دوربین مجهز است. سیستم دوم، مجموعه ای از بازوهای رباتیک است که مسلسل را حرکت می دهند تا به حالت خود پیش از شلیک و جابه جایی بازگردد.

دقت سونگار به اندازه ای است که قابلیت هدف قرار دادن هدفی به بزرگی یک انسان را نیز دارد. یک خلبان انسان نیز سونگار را به یاری یک کنترل از راه دور راهنمایی می نماید تا عملکرد آن بی نقص باشد. به گفته سازندگان، این پهپاد، قدرت لازم را دارد تا از فاصله 200 متری به هدف مورد نظر شلیک کند اما آنها امیدوار هستند که سونگار به زودی بتواند از فاصله 400 متری نیز از عهده شلیک به هدف برآید.

سونگار، به حسگرهای مخصوص شب نیز مجهز است که امکان کار کردن در شب را برای آن فراهم می نمایند. پهپادهای سونگار می توانند به صورت گروهی نیز عمل نمایند؛ در نتیجه امکان راهنمایی سه پهپاد با یک کنترل از راه دور نیز وجود دارد تا با همکاری هم به یک هدف شلیک نمایند.

یکی از نگرانی هایی که در زمینه فراوری پهپاد وجود دارد، این است که امکان دارد گروه های مسلح، از این گونه پهپادها تقلید نموده و نسخه هایی مشابه آنها بسازند تا از عهده اهداف شوم خود برآیند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 122

به "پهپادی که به مسلسل مجهز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادی که به مسلسل مجهز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید