چین: با اتحادیه اروپا شریک هستیم نه رقیب

به گزارش مجله یگانه، ایسنا نوشت: وزیر خارجه چین امروز (دوشنبه) ضمن تاکید بر این مسئله که چین و اتحادیه اروپا به جای رقیب، شرکای هم هستند گفت که این کشور و اتحادیه باید به حفظ نگرش باز ادامه دهند و از انحصارگرایی خودداری نمایند.

چین: با اتحادیه اروپا شریک هستیم نه رقیب

خبرگزاری چینی شینهوا به نقل از وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نوشت: چین دائما از استقلال راهبردی اتحادیه اروپا حمایت می نماید و این دو طرف باید به حفظ نگرشی باز ادامه دهند و از انحصارگرایی خودداری نمایند.

وزیر خارجه چین ضمن تاکید بر حمایت از تجارت آزاد میان این دو طرف، اظهار کرد: همکاری های چین و اتحادیه اروپا در مقابل اختلافات ارجحیت دارد و این دو طرف به جای رقیب، با یکدیگر شریک هستند.

این اظهارات وانگ یی چند روز پس از آن عنوان شد که کمیسیون اروپا تحقیقاتی را درباره اعمال تعرفه های تنبیهی برای حمایت از تولیدنمایندگان اتحادیه اروپا در برابر واردات مقرون به صرفه تر خودروهای الکتریکی چینی شروع کرد که گفته می گردد از یارانه های دولتی بهره می برند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا طی سخنرانی سالانه خود در مجلس اتحادیه اروپا گفت: بازارهای جهانی هم اکنون پر از خودروهای برقی مقرون به صرفه قیمت شده است. قیمت این خودروها با یارانه های دولتی به طور مصنوعی پایین نگه داشته می گردد.

طبق گزارش یورو نیوز، این کمیسیون در طول تحقیقات 13 ماهه خود فرصت دارد تا ارزیابی کند که آیا تعرفه های بالاتر از نرخ استاندارد 10 درصد اتحادیه اروپا، برای خودروها اعمال می گردد یا خیر.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1800

به "چین: با اتحادیه اروپا شریک هستیم نه رقیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: با اتحادیه اروپا شریک هستیم نه رقیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید