7 خدمت درمان ناباروری در کشور پوشش بیمه ای ندارد

به گزارش مجله یگانه، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فقط 15 درصد خدمات ناباروری که در جهان به آن سیکل خدمت می گویند در کشور ما پوشش بیمه ای ندارد.

7 خدمت درمان ناباروری در کشور پوشش بیمه ای ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، قاسم جان بابایی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره بیمه درمان ناباروری اضافه نمود: پس از کرونا، مسئله ناباروری جزو نخستین مسائل جدی حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: بعضی استان ها از جهت رشد جمعیت، شرایط نگران کننده دارند البته بخشی از این به ناباروری مربوط است و بخش بیشتر آن تمایل نداشتن و یا تأخیر در ازدواج و فرزندآوری است.

جان بابایی با اشاره به اینکه استاندارد های بیمه ای خدمات ناباروری تدوین شده است، گفت: 15 درصد خدمت ناباروری که در جهان به آن سیکل خدمت می گویند در کشور ما پوشش بیمه ای ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه نمود: به طور میانگین در جامعه ایران با جمعیت حدود 80 میلیونی، حدود 80 هزار سیکل خدمت ناباروری داریم یعنی 7 خدمت داریم که شامل آن 15 درصد است.

وی ادامه داد: ردیف بودجه ای برای این 7 خدمت تعریف شده، اما ردیف بودجه ای آن ناپایدار است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پارسال 120 میلیارد تومان خدمات ناباروری به وسیله وزارت بهداشت هزینه شد، اضافه نمود: اخیراً 120 میلیارد یاری شده است.

جان بابایی با اشاره به اینکه سال جاری حدود 340 میلیارد تومان در ردیف بودجه ای قرار دادند، اضافه نمود: مشکل این است که 7 خدمت که شامل 15 درصد خدمات کل ناباروری است، پوشش بیمه ای ندارد.

وی اضافه نمود: ردیف پایدار بودجه ای باید باشد تا فروشندگان خدمت بدون نگرانی به مردم خدمت دهند. بعلاوه اکنون بیمه های تکمیلی این خدمات را پوشش نمی دهند و بیمه تکمیلی هم باید برای این موضوع پای کار بیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1387

به "7 خدمت درمان ناباروری در کشور پوشش بیمه ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خدمت درمان ناباروری در کشور پوشش بیمه ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید