تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق

به گزارش مجله یگانه، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، اوضاع این کشور و منطقه را آنالیز کرد.

تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز آدینه با عبدالمهدی تماس تلفنی برقرار و تحولات عراق و منطقه را آنالیز کرد.

بورل در این تماس تلفنی گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به زودی نشست فوق العاده ای را به منظور آنالیز اوضاع عراق برگزار خواهند کرد.

وی درباره خطرات اوضاع کنونی هشدار داد و بر ضرورت تنش زدایی تأکید کرد.

در بیانیه صادره از دفتر عبدالمهدی آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی بحران کنونی و راهکارهای همکاری برای تحقق آتش بس و پرهیز از هر گونه تنش را مورد آنالیز قرار دادند.

طبق گزارش وبگاه السومریه نیوز، عبدالمهدی تأکید کرد که تنش کنونی در منطقه به نفع امنیت و ثبات منطقه نیست و بایستی نهایت کوشش ها برای دور نگه داشتن منطقه و دنیا از خطرات جنگ به کار گرفته گردد.

او همچنین موضع عراق در مورد خروج نیروهای بیگانه از این کشور و کوشش های دولت برای حفظ امنیت و ثبات کشور و حاکمیت ملی آن را مورد تأکید قرار داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز درباره خطرات اوضاع کنونی هشدار داد و بر ضرورت تنش زدایی تأکید کرد.

او گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به زودی در بروکسل نشست فوق العاده جهت آنالیز اوضاع عراق برگزار و طی آن بیانیه یکپارچه در مورد تأکید بر یکپارچگی و حاکمیت عراق صادر خواهند کرد.

عبدالمهدی روز پنج شنبه(دیروز) نیز میزبان مارتین هوث سفیر اتحادیه اروپا در عراق بود و در این ملاقات روابط بین عراق و این اتحادیه و نیز اوضاع کنونی منطقه و کوشش برای تنش زدایی آنالیز شد.

طرفین همچنین موضع عراق درباره حضور نیروهای بیگانه در این کشور را آنالیز کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 134

به "تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید