فروش اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران : لینکدین در یک پست وبلاگ اظهار داشت این واقعه رخنه اطلاعاتی نبوده و شامل اطلاعات خصوصی پروفایل اعضای این شبکه اجتماعی نبوده است. اطلاعات به فروش گذاشته شده، مجموعه ای از اطلاعات شماری از وب سایتها و شرکتها است.

فروش اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، لینکدین که متعلق به مایکروسافت است، درباره این واقعه از جمله شمار کاربرانی که اطلاعات آنها به فروش گذاشته شده است، جزئیات بیشتری اعلام نکرد.

پیش از این سایبرنیوز در ششم آوریل گزارش نموده بود آرشیو اطلاعات 500 میلیون پروفایل لینکدین در یک محفل هکری معروف به فروش گذاشته شده است.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که چند روز قبل فیس بوک اظهار داشت عوامل خلافکار اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را که در سپتامبر سال 2019 با بهره برداری از نقص ابزار همگام سازی تماسها در پلتفرم فیس بوک جمع آوری شده بود را به دست آورده اند. سخنگوی فیس بوک اظهار داشت این شبکه اجتماعی به بیش از 530 میلیون نفری که اطلاعاتشان از این طریق به دست هکرها افتاده است و اخیرا در یک پایگاه داده قابل دسترس شده است، اطلاع نداده و قصد ندارد چنین کاری را انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر به دلیل نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران در پلتفرمهایشان مورد انتقاد قرار گرفته اند. فیس بوک در سال 2019 با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در مورد تحقیقات مربوط به سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات کاربران به توافق رسیده بود.

دیده بان حریم خصوصی ایتالیا در پی انتشار گزارش فروش اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین، در بیانیه ای از شروع تحقیقات در این باره اطلاع داد و اظهار داشت ایتالیا یکی از بالاترین آمارهای اشتراک در لینکدین را در میان کشورهای اروپایی دارد و از کاربران آسیب دیده خواست به هر گونه شرایط غیرمعمول مربوط به شماره تلفن و حسابشان، به دقت توجه نمایند.

اقدام رگولاتور ایتالیایی پس از اقدام اخیر رگولاتور حریم خصوصی ایرلند صورت می گیرد که اظهار داشت در حال آنالیز درز اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک است. گراهام دویل، سخنگوی کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند اظهار داشت این رگولاتور در تماس با لینکدین بوده و اکنون منتظر پاسخ به بعضی سوالات است. مقامات رگولاتوری لوکزامبورگ هم اظهار داشتند در کوشش هستند تا دریابند چه تعداد از شهروندانشان با مشکل درز اطلاعات روبرو شده اند.

مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا که از ماه مه سال 2018 به اجرا درآمد، زمینه را برای مقامات کشوری در این بلوک هموار نموده تا شرکتهایی که مقررات مذکور را نقض می نمایند را به اندازه چهار درصد فروش سالانه شان جریمه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1114

به "فروش اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید