نوسازی 1200 واحد مسکونی فرسوده در دوگنبدان

به گزارش مجله یگانه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز هزار و 200 واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

نوسازی 1200 واحد مسکونی فرسوده در دوگنبدان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که روز دوشنبه 14 بهمن 98 به گچساران سفر نموده بود در بازدید از واحدهای مسکونی نوسازی شده شهر دوگنبدان گفت: طرح ساماندهی بافت های مسکونی و تجاری احیای شده شهر دوگنبدان نمونه پیروز مشارکت مردم و مسئولان برای انجام کارهای بزرگ است.

محمدباقر نوبخت اضافه نمود: اجرای این طرح سبب تحقق عدالت اجتماعی و تحقق سرپناهی ایمن برای شهروندان این شهر شده است که جای خرسندی دارد.

وی گفت: با تکمیل این طرح در آینده نزدیک شاهد بهره مندی سایر شهروندان ساکن این مناطق در شهر دوگنبدان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره این طرح اضافه نمود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از 450 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره، 60میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و یاری هایی مانند تخریب رایگان بازسازی و نوسازی شده است.

حسین کلانتری گفت: تسهیلات پرداخت شده تا 3 سال دوره تنفس، 4 درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: جمع آوری انشعاب های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه های ساختمانی و ضمانت زنجیره ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی گفت: هم اکنون 600 واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت فرسوده دوگنبدان نخستین طرح ساماندهی این مناطق پیش از وقوع حادثه ای چون زلزله در کشور است.

غلامرضا تاجگردون اضافه نمود: پیشرفت فیزیکی این طرح با مشارکت خوب دستگاه های خدمات رسان و مردم مطلوب است.

وی گفت: بافت تجاری بازار مرکزی شهر دوگنبدان نیز در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ساماندهی شده است که باعث تحول اساسی در سیمای این شهر شد.

مزایای نوسازی بافت های فرسوده

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی می گوید: اجرای طرح های بازآفرینی شهری افزون بر رفاه شهروندان سبب نشاط روحی و نجات از آسیب های اجتماعی زیادی شده است.

تاجگردون اضافه نمود: کاهش اختلاف طبقاتی و دسترسی مردم مناطق فقیرنشین به زیرساخت هایی چون کتابخانه، فرهنگسرا، فضای سبز و پارک از دیگر مزایای این طرح است.

وی از افزایش تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان اطلاع داد.

غلامرضا تاجگردون اضافه نمود: در حال حاضر میزان تسهیلات بلاعوض نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان 650 میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض نیز 110 میلیون ریال است.

وی تاکید نمود: سال جاری یکهزار و 134 میلیارد ریال برای نوسازی یکهزار و 860 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و یاری های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک ها مسئله ای برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

وی اضافه نمود: از این میزان اعتبارات 204 میلیارد و 600 میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی به صورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

تاجگردون گفت: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر و طول یکهزارو 600 متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون اجرا شده که سال جاری 100 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره سازی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: برای اجرای این پروژه 193 خانه در جهت عملیاتی این طرح خریداری شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از این طرح تا به امروز نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق داشته است.

شهر 107 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 200

به "نوسازی 1200 واحد مسکونی فرسوده در دوگنبدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی 1200 واحد مسکونی فرسوده در دوگنبدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید